With the words "If you cry, I'll kill you" ringing in their ears, Alma and her sons are murdered in Guatemala's armed conflict. Thirty years later, a criminal case is brought against Enrique, a retired general who oversaw the genocide. But he's acquitted through a mistrial and the spirit of La Llorona is unleashed to wander the world like a lost soul amongst the living. At night, Enrique starts to hear her wailing. His wife and daughter believe he's having bouts of Alzheimer's-related dementia. Little could they suspect that their new housekeeper, Alma, is there to mete out the vengeance the trial did not. Premiered at Venice Film Festival (Giornati degli autori).