Deep space. Beyond our solar system. Monte and his daughter Willow live together on board a spacecraft, in complete isolation. A solitary man, who uses his strict self-discipline as protection against desire (his own and that of others), Monte fathered the girl against his will. His sperm was used to inseminate Boyse, the young woman who gave birth to the girl. They were members of a crew of prisoners: space convicts, death row inmates. Guinea pigs sent on a mission to the black hole closest to Earth. Now only Monte and Willow remain. And Monte is no longer the same. Through his daughter, for the first time, he experiences the birth of an all-powerful love. Willow grows, first of all into a young girl and then into a young woman.