At the Basque Culinary Center, 5 young talented students of cutting-edge gastronomy from all over the world will go back to the past to create the menu Bihar dok 13. They will travel to 1966 to discover the decade that would change everything in Basque culture. With five special events, we will discover the movements Gaur, Ez dok amairu and the spiritual father of the BCC, the Basque Nouvelle Cuisine. The “Bihar dok amairu” menu prepared by the young chefs will be served during a special meal and enjoyed by the most relevant personalities in Basque culture today, uniting new artists and musicians. The old generation will symbolically open the door to the new.