Two men are walking. They’re running away. They make their way through different landscapes in search of a more peaceful and warmer land. Like migratory birds, Bi txirula is a voyage where, apart from doing everything needed to survive (find food, sleep, find shelter.…), there is time to reflect on the possibility of another world.