Ex Libris: The New York Public Library takes viewers behind the scenes of one of the world’s greatest institutions of learning. The film examines how this legendary establishment has continued to go about its regular activities while adapting to the digital revolution. Ex Libris: The New York Public Library explains how libraries inform and educate in many ways: books, concerts, conferences, classes and much more. This library strives to inspire the study of advanced knowledge and to strengthen the community.