Ten year-old Dhunu lives in a remote village in Assam, India, amidst raging deprivation. She is a free spirit, while her widowed mother struggles daily to put food on the table and raise her children. But this doesn't prevent her from having dreams, like owning a guitar for the tiny band she wants to put together with some local boys, the 'Village Rockstars'. Dhunu considers herself to be as capable as guys her age. When the boys eventually relinquish their dream, Dhunu refuses to give up on her ambition to own a guitar.