Nahuel is a teenager with an innate violent conduct. After his mother dies, he travels to Patagonia in Southern Argentina, where he encounters his biological father, who he hasn't seen for more than a decade. Ernesto is a respected hunting guide who lives in the mountains with his second wife and daughters. The reunion is not an easy one, pride and resentment prevail in both father and son. They stubbornly resist any possible contact with one another. However, as the weeks go by and winter settles in, Nahuel starts giving in. Initial hostility gives place to curiosity, both towards his father's universe of hunting and the life of a group of teenagers that he meets in the area. On his side, Ernesto's roughness gives in to the undeniable love he has for his son...