Mozart’s classical opera had never seen such a brilliant and luxurious movie adaptation as this one. Shot in spectacular Italian locations, the film combines Losey’s visual talent and the cinematographer Gerry Fisher with the genius of the Austrian composer, whose work is enhanced thanks to an unrepeatable cast: Ruggero Raimondi, Edda Moser, Kiri Te Kanawa, José Van Dam, Kenneth Riegel and Teresa Berganza, under the baton of Lorin Maazel.