Secret agent Modesty Blaise, created by the British author Peter O’Donnell in 1963, was the female version of James Bond and an icon of pop culture in the 60s. Losey takes another look at the character, from a parodic and irreverent slant, giving her the face and body of Michelangelo Antonioni’s preferred actress, Monica Vitti. Accompanying her on the cast are the indispensable Dirk Bogarde as the two-bit villain, and one of British cinema’s young stars of the day, Terence Stamp.