Using the pseudonym Andrea Forzano, Losey filmed this drama headlining former gangster-movie star Paul Muni. Here, Muni plays a tramp on the run from the cops for having accidentally killed a man and whose path crosses that of a young boy forced to steal. Losey uses the relationship between the two men to build another tale around one of his recurring subjects: the persecuted.