Izurri beltzaren plaga batean, 1587ko Sevilla distiratsuan, militar ohi bat hirira itzuliko da, hitz emandakoa bete nahian, hildako lagun min baten semea aurkitu eta handik ateratzeko. Mateok hiritik ihes egin behar izan zuen bere bizitza salbatzeko. Inkisizioak heriotza-zigorra ezarri zion debekatutako liburuak inprimatzeagatik. Bere helburua lortu aurretik, inkisidorearen aguazilek atxilotu egingo dute. Inkisidoreak hitz emango dio bizitza barkatuko diola, baldin eta Sevillan gertatzen ari den eta deabrukeria kutsua duen krimen sorta bat argitzen badu.