In a Basque village, in 1925, a vigil is underway for the young Inge, wife of Mikel Martikorena, who died suddenly. Visited by the village authorities, Martin, the family patriarch, has only one concern: the absence of his middle son Joanes, who has lost his mind after studying theology and wanders the hills preaching the resurrection of the dead.