English joiner Daniel Blake (59) has heart problems, and for the first time ever he needs help from the State. Despite doctor’s orders not to work, the social services oblige him to find a job if he doesn’t want to be sanctioned. At one of his Job Centre appointments, Daniel meets Katie, a single mum with two children who’s only chance to escape a one-roomed homeless hostel in London has been to accept a flat in a city she doesn’t know some 300 miles away. Finding themselves in no-man’s land, caught on the barbed wire of welfare bureaucracy in modern day Britain, Daniel and Katie will try to help one another.