A hot summer in Lisbon. David, 14, awaits the imminent death of his grandfather but refuses to visit him, fearing this terrible loss. The void already left by his grandfather forces David to become the man of the house. He doesn't feel ready to assume this new role, but without realizing it: the more David tries to avoid adulthood, the more he gets closer to it...Selected for Venice's Critics' Week.