Although Kiyoshi Kurosawa is a prestigious filmmaker known for his fantasy movies, he competed at the Cannes Festival with this film of realist overtones, subtle chronicle of the confusion felt by Japanese youths and the lack of direction suffered by a society that has lost its role models.