Academy Award-winning director Alex Gibney once again explores in his new documentary the figure of Fela Anikulapo Kuti, creator of the Afrobeat music movement. The film looks at his life, music and political importance in advocating for the rights of all oppressed people. His influence helped bring a change towards democracy in Nigeria and promoted Pan Africanist policy to the world.