The latest work from the Japanese master of animation, Isao Takahata, was released at the Directors' Fortnight in Cannes, an adaptation of a classic work from Japanese literature. Found inside a shining stalk of bamboo, a tiny girl grows into an exquisite young lady raised by an old bamboo cutter and his wife. From the countryside to the grand capital city, she enthralls all who encounter her, including five noble suitors. Ultimately she must face her fate.