Viggo Mortensen stars in a film by Lisandro Alonso that competed in the Un Certain Regard section at the Cannes Festival and won the FIPRESCI Award. In 1882, Captain Dinesen arrives in Patagonia from Denmark with his 15 year old daughter Ingeborg to take up an engineering post with the Argentinian army. When Ingeborg falls in love with a young soldier and runs away with him, the Captain ventures into enemy territory to find the couple. A solitary quest that takes us to a place beyond time.