A fictional drama shot with the same group of actors over a period of twelve years, specifically from 2002 to 2013, on a journey as epic as it is inimate through the euphoria of childhood, the earthshaking changes of a modern family and the passing of time. The film follows Mason, from the age of six and over a little more than a decade packed with changes, house moves and controversies, lurching relations, weddings, new schools, first loves, first let-downs, great times, scary times and a constant roller coaster of heartbreak and surprise.