A peculiar in-depth reflection on the concept of homeland reflecting the atmosphere of Basque farmhouses with the participation of emblematic figures in the Basque culture of the period, like the bertsolaris (improvisers of Basque verse) Valentin Enbeita and Jon Lopategi and the Basque dancer Victor Olaeta. To avoid the censorship in place at the time, Elortza entitled the film Erria (Country) rather than Aberria (Homeland).