Documentary which, through the letters of Frances Wilkinson, an English woman who lived in China in the unsettled 40s and 50s, takes us on a journey to today?s China, comparing the letters? point of view with that of the documentary-maker. A game of contrasts video-diary style involving the intimate reading of the letters by Frances? granddaughter.