This past May, Neil Young drove a 1956 Crown Victoria from his idyllic hometown of Omemee, Ontario to downtown Toronto's iconic Massey Hall, where he played the last two nights of his solo world tour. Filmmaker Jonathan Demme was on hand to capture the journey and both shows, highlighting new songs from the album Le Noise (2010), produced by Daniel Lanois, mixed with classics like Ohio and I Believe in You. In Neil Young Journeys, Young's mesmerizing performances are presented in full, along with passages from the sometimes funny, sometimes wistful ride into town. Demme and Young previously collaborated on two other documentaries, Neil Young Heart of Gold, which chronicled Young performing in Nashville, the year after he survived a brain aneurysm, and Neil Young Trunk Show, which memorialized a Pennsylvania concert during Young's Chrome Dreams II tour.