14 d?abril. Macià contra Companys is a fiction camouflaged as a documentary in which the main characters tell the story in first person of a crucial episode in 20th-century Catalonia, while the camera describes the events that took place in Barcelona from 14-17 April 1931, the three days for which the Catalan Republic existed.