Documentary on the 4,500 negatives taken by prestigious photographers Robert Capa, Gerda Taro and David ?Chim? Seymour during the Spanish Civil War; negatives given up for lost during the war and found in a Mexico City apartment 70 years later. The film also traces the part played by Mexico in the Civil War and looks at how Spain deals with its own past.