The circus monkeys scream wildly inside their cage while, outside, men kill and die in another circus: the ongoing Spanish Civil War. The Stupid Clown, recruited against his will by the Militia, ends up carrying out a bloodbath with a machete among the National soldiers while still wearing his costume. Several years later, during Franco?s dictatorship, Javier, son of the Militian funnyman, finds work as the sad clown in a circus, where he meets an outlandish cast of strange characters like the Human Cannonball, the Elephant Tamer or a quarrelsome couple of dog trainers.