Jacquot Demy is an 11 year-old boy. His father has a garage and his mother is a hairdresser. They?re happy and they like to sing and watch films. Jacquot, fascinated by shows of all kinds (plays, films, puppets), buys a camera to make his first amateur film. A casting back of the eyes to Jacques Demy?s childhood and his early attraction to film directed by Agnès Varda, with whom Demy shared his life from 1958 until his death in 1990.