Jacques Demy
During a workers' strike in Nantes in 1955, François Guilbaud, a steel worker, rents a room from Madame Langlois, an aristocratic widow. She has a daughter, Edith, who is married to the rich, impotent, jealous and violent owner of a television shop. One day that she runs away from her husband and is prostituting herself out of spite, François meets her. They fall madly in love.