Jacques Demy
A group arrive in Rochefort to set up their fairground attraction. They meet twin sisters Solange and Delphine who teach music and dance. Their mother, Yvonne, owns a café and regrets having left her old lover, Simon Dame. One of the customers is Maxence, a sailor who has painted the portrait of his ideal woman who turns out to be Delphine. Simon Dame has returned to Rochefort and receives the visit of famous musician Andy Miller, an old friend from his youth.