Jacques Demy
Jean Fournier, a young Parisian, is introduced to gambling by his friend Caron. As luck favours him, Jean plans to spend his vacation gambling at Nice. There he meets Jackie Demaistre, a compulsive gambler who has sacrificed her husband and child to gaming. Together they win huge sums of money and they leave for Monte Carlo. After several ups and downs in their fortune, Jean, sincerely in love with Jackie, tries to convince her to give up her obsession.