Jacques Demy
Lola, a cabaret entertainer in Nantes, has been waiting seven years for the return of her lover, Michel, who left to make his fortune without knowing that she was pregnant. After a brief fling with Frankie, an American sailor, she meets Roland, a childhood friend. Captivated by Lola, Roland declares his love for her; but Lola still loves Michel and rejects him.