New York City, 2010. Emotionally battered by the paternal relationship with her husband, Eva is a young immigrant photographer, a misfit who strives to find the perfect light: that fragment of a second offering a unique, inspirational burst of illumination. Her passion for life itself is drying like leaves in winter. A letter written by Eva's mother brings her rebirth, fixing like a photograph in her memory the unique moment she had been waiting for.