No Way Back is a suspenseful psychological drama that takes place in a Dutch refugee centre. The story revolves around a Dutch employee, Mark, who befriends one of the centre's inhabitants, Said. When Said is forced to leave Holland by the authorities, Mark learns how differences between fact and intuition often give a conflicting sense of reality.