Although it?s Sunday and election day, Salvador gets up early and starts working on his plot like any other morning. He is a humble, peaceful man who pays little attention to the ruckus caused in the village by the election of the next mayor. But his routine is suddenly upset. At some stage during the night, someone has thrown a pile of corpses into his cornfield. Concerned and angry, Salvador makes his way into the village to report the massacre; however, the mayor and commanding police officer decide not to pass on the report so as not to disturb the voting.