Taking reality as its base and narrated in poetic tone, the film tells the tale of a man handicapped during the Colombian conflict who decides to take the law into his own hands using rather unconventional methods, his last resort in dealing with a deaf, bureaucratic State that refuses to support him. Living in a remote village in the Colombian Amazon and confined to a universe stretching from his bed to his wheelchair, Porfirio dreams that he can fly.