Jotuomba is a fictitious town in the Vale do Paraíba (Brazil), where, in the 30s, the big coffee haciendas went broke and once-rich cities practically turned into ghost towns when the trains ground to a halt. Madalena, the village baker, lives there, with the memory of her husband, dead and buried in the now closed city cemetery. Rita, a young photographer, arrives in Jotuomba looking for abandoned trains only to find a fantastic universe.