The impressionistic story of a Texas family following the life journey of the eldest son, Jack, as he tries to reconcile a complicated relationship with his tyrannical father. Spanning Jack?s life from the innocence of childhood to his disillusioned adult years, he finds himself a lost soul in the modern world, seeking answers to the origins and meaning of life while questioning the existence of his own faith.