Dino is a cat who leads a double life. By day, he lives with Zoé, a little girl whose mother, Jeanne, is a police officer. By night, he wanders the roofs of Paris with Nico, a dexterous burglar. Jeanne is on edge. Not only must she arrest the cat burglar responsible for numerous jewelry thefts, but she also has to oversee the surveillance of the Colossus of Nairobi, a giant statue coveted by public enemy number one, Victor Costa. The gangster is also responsible for the death of a police officer, Jeanne's husband and Zoé's father. Since this drama, the little girl has withdrawn into silence and hasn't uttered a word. Events come to a head the night Zoé comes across Costa and his gang by surprise.