Thomas is a painter trekking through the grasslands of Inner Mongolia, and Mao the scruffy "innkeeper" who lodges him. A well-known parable opens the film: the philosopher Zhuangzi dreamt that he was a butterfly, but wondered if he wasn?t a butterfly who dreamt he was Zhuangzi? In real life Thomas Rohdewald is a diplomat from Luxembourg and Mao Yan one of the most famous contemporary Chinese painters.