The Jalainur coal mine, reason to be for the last Chinese steam engines, is about to close. The old Zhu, a veteran train conductor, has decided to retire a few weeks early to be with his daughter, who lives miles away near the Russian border. His apprentice and close friend, Li Zhizhong, a train signalman, boards the train to be with him until the last minute.