Neil McCauley and his gang look to score big money targets, like bank vaults. But hot on their heels are Lt. Vincent Hanna and his team of cops. Neil and Vincent are a lot like one another, even down to their trouble private lives. When Neil is about to retire from the ?business? with his girlfriend Eady, he gives in to the temptation to get even with Waingro, one of his former partners in crime.