Roger ?Verbal? Kint is a swindler undergoing interrogation in connection to a boat blown up at a Los Angeles wharf. Only two people survived the explosion: Kint and a Hungarian criminal lying badly wounded in hospital. The Hungarian tells the police that the attack is the work of a mysterious villain mastermind no-one has ever set eyes on, a Turk named Keyser Söze; meanwhile, Kint tells his version of the story beginning six weeks back in New York...