Two homicide detectives, Somerset and Mills, desperately hunt a serial killer who justifies his crimes by claiming to be an exterminating angel who punishes the world for the Seven Deadly Sins. While Somerset studies the sins in an attempt to understand the murderer?s modus operandi, Mills is sceptical about his efforts to get inside the killer?s mind.