Young African American Caine Lawson lives a violent life in the Watts protected housing ghetto, one of the most dangerous neighbourhoods in Los Angeles. Along with his friend Kevin, nicknamed ?O-Dog?, he gets involved in the murder of a South Korean couple who run a liquor store; the crimes come fast and furious from then on, and his recent graduation from high-school can do nothing to save him.