Joe Cabot, a big fish in the organised crime world, hires six criminals unknown to one another to carry out a diamond robbery. All are convinced that the heist will be a walkover, but the cops burst onto the scene at the exact time and place of the grab and one of them is killed. When the surviving members of the gang regroup at the previously established meeting point they begin to smell a rat.