In her attempts to shackle a serial killer, FBI Agent Clarice Starling has to confide in a formerly respected psychiatrist turned dangerous psychopath: Hannibal ?the Cannibal? Lecter. Agent Jack Crawford is convinced that Lecter, also a clever and powerful manipulator, has the answers to her questions and can help them to collar the murderer. But to succeed, Clarice must first of all gain Lecter?s trust.