Two brothers have very different takes on existence: Joe believes in the family, routine and small pleasures; Frank is violent, antisocial and destructive. While Joe mistakenly believes he can straighten his little brother out by making him see that life really is worth the effort, Frank feels tragically split between love for his brother and his desperation with life.