Shocked by her husband?s sudden departure, Teresa embarks on a mission to find out what happened. Instead of finding answers, her mission becomes a journey through the streets and homes of the people who know him. Blending fiction and documentary, her wanderings portray the town and its inhabitants. Verano de Goliat reflects on suffering the effects of lost loved ones, broken promises, disconnection and eternal longing.