Andrés arrives at the Mexican border with the intention of trying to cross into the United States. He discovers that his adopted city (Tijuana) is a troubled one. Andrés has to confront his feelings, including what he left behind and what he now finds in Tijuana: Cata, Ela and Asensio. Norteado was selected for Films in Progress 14 and participated in Zabaltegi-New Directors at the San Sebastian Festival in 2009.