Johan and his family are Mennonites, followers of a Protestant Anabaptist group who settled in northern Mexico after the First World War. Some of them are extremely conservative and choose to live in 16th Century conditions, while others are more moderate and accept scientific medicine, nevertheless drawing the limit at using means of communication like the telephone or the Internet. Completely contradicting the law of God and men, Johan, a married man with children, falls in love with another woman.