In an attempt to escape a household immersed in sorrow, 16 year old Juan has a crash. As he scours the city trying to fix the car, he meets three people who live in an absurd, bewildering world; through them he comes to understand a fact as natural and inexplicable as death. Lake Tahoe was screened in the Zabaltegi-Pearls section of San Sebastian Festival in 2008.